Inactivitatea fiscală reprezintă un moment dificil pentru orice firmă. În asemenea cazuri, gestionarea resurselor financiare și materiale este îngreunată semnificativ. Tocmai de aceea, orice firmă ar trebui să mizeze pe experiența unui expert contabil Cluj Napoca. Cu ajutorul său poate evita cu succes pierderile sau alte probleme juridice. De asemenea, vei fi la curent cu aspectele care generează declararea inactivității fiscale.
Sancțiunile sunt alocate firmelor care:
– Nu îndeplinesc pe parcursul unui semestru calendaristic a obligațiilor declarative prevăzute în lege.
– Se sustrag controalelor efectuate de organul fiscal prin declararea unor date de identificare invalide.
– Nu funcționează la domiciliul fiscal declarat organului fiscal.
– Dau dovadă de inactivitate temporară care este înscrisă în registrul comerțului.
– Au durata de funcționare expirată.
– Nu mai dețin organe statutare.
– Nu mai pot deține sediul social pentru că durata de închiriere a expirat.
Consecințele inactivității fiscale sunt numeroase. Astfel, firmele care desfășoară care desfăşoară activităţi economice în perioada de inactivitate sunt supuşi obligaţiilor privind plata impozitelor, taxelor si contribuţiilor sociale obligatorii. Totuși, în perioada respectivă contribuabilii nu beneficiază de dreptul de deducere a cheltuielilor.
Organul fiscal anulează dreptul firmei de deducere a TVA-ului aferent achizițiilor efectuate. Codul de TVA este practic anulat, dar firmele au totuși obligația de a plăti taxele prevăzute.
Firmele care achiziționează bunuri și/sau servicii de la inactivi nu beneficiază de dreptul de deducere a cheltuielilor. De asemenea, nu este adăugat TVA-ul aferent achiziției respective.
Inactivitatea fiscală se înscrie în cazierul fiscal al persoanei juridice sau entităţii fără personalitate juridică declarată inactivă, cât şi al reprezentanţilor legali. Excepția se aplică în cazul inactivităţii fiscale declarate ca urmare a înscrierii inactivităţii temporare la registrul comerţului.
În ce condiții se poate realiza reactivarea?
În ciuda consecințelor diverse, firmele pot fi reactivate, ceea ce reprezintă un plus de functionalitate și siguranță. Vor putea, așadar, să dezvolte noi strategii de evoluție. Totuși, ar trebui să îndeplinească următoarele condiții:
– Să respecte toate obligațiile prevăzute de lege – Analizarea atentă a detaliilor juridico financiare este esențială. Într-un asemenea mod, afacerile vor evita situațiile neplăcute și vor avea parte de un parcurs profesional armonios. Tocmai de aceea, este recomandat să apelezi la ajutorul unor specialiști în contabilitate.
– Să nu înregistreze obligații fiscale restante – Realizarea plăților nu ar trebui să întâmpine probleme.
– Să funcționeze la domiciliul fiscal declarat – Este foarte important, de asemenea, să gestioneze eficient controalele efectuate de organele fiscale. Organizarea minuțioasă este un punct cheie în astfel de situații.
– Să nu se mai afle în situația pentru care au fost desemnate inactive – Reactivarea presupune definitivarea unui nou început din punct de vedere contabil. Tocmai de aceea, firmele ar trebui să dea dovadă de continuitate și să nu mai repete aceleași greșeli.
Inactivitatea fiscală are numeroase repercusiuni în ceea ce privește dezvoltarea armonioasă a firmelor. Însă, nu ar trebui să îți faci griji. Condițiile de reactivare nu implică etape complexe sau greu de gestionat.
Totuși, ar trebui să apelezi la servicii contabilitate Cluj Napoca profesionale pentru a te asigura că totul este realizat ca la carte.
Alege întotdeauna experți în domeniu!