Problema supradotatiei devine acum din ce in ce mai urgenta. In primul rand, acest lucru se datoreaza nevoii societatii de o persoana creative extraordinara. Incertitudinea mediului modern necesita nu numai o activitate ridicata a unei persoane, ci si abilitatile sale, capacitatea de a avea un comportament nestandard.
In al doilea rand, problema educarii copiilor supradotati nu este noua, deoarece problema recunoasterii timpurii a supradotatiei a fost omisa. Pentru publicul larg, problemele cele mai importante nu sunt atat fundamentele stiintifice ale supradotatiei, ci, in primul rand, manifestarile lor din viata reala, metodele de identificare, dezvoltare si implementare in societate si acest lucru poate fi gasit la Gradinita IQ-Est Bucuresti.
Ce inseamna ingrijirea copiilor supradotati?
Ingrijirea copiilor supradotati astazi inseamna a avea grija de dezvoltarea stiintei, culturii si vietii sociale de maine. Exista deja modalitati de a identifica astfel de copii, iar la gradinita IQ-Est sunt dezvoltate programe care sa-i ajute sa-si dezvolte abilitatile. Problema diagnosticarii si dezvoltarii copiilor foarte inzestrati si talentati in toate etapele de varsta, problema copiilor intelegand talentul si responsabilitatea personala pentru auto-realizarea creativa, exista la gradinita IQ-Est.
La stabilirea conceptelor de baza ale supradotatiei, cel mai convenabil este sa pornim de la conceptul de abilitate. Conceptul de abilitate include trei trasaturi: in primul rand, abilitatile sunt intelese ca si caracteristici mentale individuale care disting o persoana de alta; in al doilea rand, nu toate caracteristicile individuale sunt numite abilitati, ci doar cele care sunt legate de succesul oricarei activitati; in al treilea rand, conceptul de abilitate nu se limiteaza la cunostintele, aptitudinile si abilitatile care au fost deja dezvoltate de o anumita persoana. Dintr-o astfel de intelegere a abilitatilor, devine clar ca prin natura nu exista abilitati si nu pot exista.
Fiecare persoana trebuie sa dezvolte metode, sa le dobandeasca intr-un fel, in primul rand in activitate. Un alt lucru este ca un copil dezvolta aceste metode mai rapid, celalalt mai incet, iar eficacitatea metodelor, utilitatea lor in activitate, difera, de asemenea, foarte mult.
Aici, de cele mai multe ori (cu exceptia, desigur, a diferitelor conditii de pregatire si educatie), se manifesta deja abilitatile naturale, adica inclinatiile care se pot transforma sau nu in abilitati. O persoana isi poate trai toata viata si sa nu fie constienta de posibilitatile pe care natura le-a pus in el.
Parintii au atitudini diferite fata de supradotatia copilului
In mod conventional, se pot distinge doua pozitii extreme: unii incearca din toate puterile sa dezvolte abilitatile copilului, in timp ce altii cred ca „talentul isi va gasi singur drumul”. Exista si o astfel de parere: inzestrat inseamna anormal, „sa fie un copil obisnuit, ca toti ceilalti”.
Este foarte important ca astfel de copii sa aiba abilitatile recunoscute de adultii semnificativi, adica parintii si educatorii. Studiile psihologice arata ca copiii isi ascund adesea abilitatile daca parintii nu ii incurajeaza, si apoi se obisnuiesc sa se comporte ca toti ceilalti, fara a provoca probleme inutile adultilor.
La gradinita IQ-Est copilul obtine rezultate mai mari in activitati, deoarece educatorii il considera capabil. Este important sa se mentina un echilibru in raport cu abilitatile pe care copilul le manifesta. Copiii supradotati au nevoie de sprijinul adultilor la fel de mult ca oricare alt copil si acest lucru se poate intampla la gradinita IQ-Est Popesti Leordeni sau Bucuresti.
Sursa foto: https://unsplash.com/photos/78Ae6N7rNvI