Optimizarea SEO rezuma toate activitatile care ajuta un site sa se claseze in fruntea rezultatelor cautarii Google. Acest lucru poate rezulta din optimizare SEO on-page sau off-page. O strategie de optimizare SEO buna ajuta la propulsarea unui site web in topul rezultatelor motorului de cautare. In plus, poate ajuta si la cresterea vizibilitatii si a marcii unei companii.
Nu e de mirare ca multe companii folosesc deja cu succes optimizarea SEO in avantajul lor. Adevarul este ca site-urile web fara clasamente de top pe Google, sunt gasite rareori sau nu se face clic pe ele. Astfel pierzi potentialii clienti care cauta deja in mod activ un produs sau un serviciu.
Optimizarea SEO pentru motorul de cautare, este o parte a marketingului online cu scopul de a imbunatati vizibilitatea in motorul de cautare. Abrevierea SEO provine din termenul englezesc Search Engine Optimization si este astazi termenul global pentru optimizare SEO site-uri web pentru motorul de cautare.
Optimizare SEO in trecut vs. optimizare SEO astazi
Algoritmii sofisticati permit motorului de cautare din ziua de azi sa raspunda la interogari de cautare si sa returneze adesea rezultate foarte precise, oferind celui care cauta informatii valoroase, in mijlocul unei resurse vaste de informatii.
Afisarea rezultatelor cautarii, cunoscuta si sub numele de SERP-uri, se bazeaza pe anumiti factori. De cand primul motor de cautare a aparut pe internet, sarcina primordiala in domeniul SEO a fost de a evalua acesti factori de clasare si de a influenta pozitiv clasamentul unui site, prin utilizarea optimizarilor tintite.
Inceputurile SEO sau „Cum nu mai functioneaza SEO astazi”
Dupa ce motorul de cautare s-a instalat pe web, primii webmasteri au inceput sa incerce sa influenteze rezultatele cautarii. Comunitatea SEO rezultata si-a dat seama rapid ca masuri relativ simple, ar putea fi folosite pentru a manipula clasamentul unui site web.
Posibilitatile erau necomplicate si astfel au condus la un model profitabil. In acest fel, operatorii de site-uri web au reusit sa obtina o buna clasare in rezultatele cautarii cu putin efort, prin practici precum umplerea cuvintelor cheie, spam-ul de linkuri etc.
De-a lungul timpului, motorul de cautare Google a recunoscut ca acest lucru nu era in interesul utilizatorului si a inceput sa dezvolte actualizari de algoritm. In ultimii ani, acesta a continuat sa optimizeze calitatea rezultatelor cautarii, iar site-urile web de calitate scazuta si masurile de optimizare SEO si-au pierdut din valoare sau, in cel mai rau caz, au fost penalizate.
Prin dezvoltarea constanta a factorilor de clasare si, prin urmare, imbunatatirea rezultatelor cautarii, Google s-a dezvoltat in motorul de cautare si tehnicile SEO invechite, sunt fie irelevante in prezent, fie chiar au un efect negativ.
Optimizare SEO in viitor – unde merge calatoria optimizarii pentru motorul de cautare?
S-au schimbat multe in ultimul deceniu pentru optimizarea SEO. Unele discipline inca functioneaza „la fel”, alte masuri au fost ingropate. Per total, se poate spune ca SEO a devenit mai extins pentru ca nu mai este suficient sa privim subiectul dintr-un singur punct de vedere.
Mai degraba, optimizarea SEO este astazi, o interactiune complexa a diferitilor factori care trebuie sa fie coordonati optim. Algoritmul Google nu se mai multumeste cu factorii de clasare fix, dar acum se dezvolta independent folosind AI si imbunatateste astfel rezultatele cautarii in fiecare zi.
Sursa foto: https://www.pexels.com/photo/letters-on-the-wooden-blocks-9822732/