Un business online este mult mai predispus să aibă succes dacă beneficiază de servicii SEO de calitate. De aceea, este esențial să îți alegi cu grijă agenția SEO cu care să colaborezi și să știi ce așteptări trebuie să ai de la aceasta.
Agenția SEO IQ oferă pachete de servicii SEO care cuprind:
1. Audit SEO
Primul pas în oferirea de servicii SEO este auditul. Acesta reprezintă o analiză completă a website-ului, prin care se evaluează cât de bine este optimizat din punct de vedere SEO, pentru motoarele de căutare (Google, Yahoo, Bing, etc). În urma acestei evaluări se poate indentifica problemele existente în site, care nu îi permit să se afișeze pe poziții cât mai înalte în SERP (Search Engine Results Page).
Auditurile SEO pot fi de mai multe tipuri:
– Audit SEO On Page
– Audit SEO Off Page
– Audit SEO Tehnic
– Audit SEO Local
În cadrul unui serviciu de audit SEO sunt evaluați o mulțime de factori, precum:
– Bugetul de crawling
– Indexabilitatea site-ului
– Securitatea site-ului (HTTPS)
– Timpul de încărcare pe mobil și desktop
– Afișarea corectă pe dispozitivele mobile
– Meta titlurile și meta descrierile
– Titlurile și subtitlurile (H1, H2, H3)
– URL-urile
– Conținutul duplicat
– Eticheta canonical
– Imaginile
– Rețeua internă de link-uri
– Redirecționări, pagini 404 sau alte erori
– Sitemaps
– Robots.txt
– Calitatea backlink-urilor
2. Analiza concurenței
Analiza concurenței reprezintă o parte esențială în servicii SEO. O analiză atentă a competitorilor va scoate la iveală atât strategia acestora de promovare, dar și oportunități de care se poate profita.
Aceasta trebuie efectuată periodic și trebuie avut în vedere, în mod special:
– Punctele forte ale research-ului de cuvinte cheie
– Punctele slabe ale research-ului de cuvinte cheie
– Strategia de backlink-uri
3. Research cuvinte cheie
Căutarea de cuvinte cheie reprezintă partea vitală din servicii SEO, mai concret fundația strategiei SEO. De ce? Deoarece SEO se învârte în jurul cuvintelor cheie. Așadar, fără o astfel de analiză, nu poți realiza o strategie SEO și nu poți de fapt, să faci SEO.
Mai concret, research-ul de cuvinte cheie este procesul de cercetare și identificare a termenilor folosiți de utilizatori, atunci când caută serviciile sau produsele oferite de tine, pe motoarele de căutare. Cu cât volumul de căutare pentru un cuvânt cheie este mai mare, cu atât acesta este mai relevant, dar și concurența este mai acerbă.
4. SEO On Page
După ce avem lista de cuvinte cheie, se începe optimizarea fiecărei pagini din site, având prioritate homepage-ul și paginile de categorie. Se va avea în vedere optimizarea următoarelor elemente:
– Meta titlul
– Meta descrierea
– Structura URL-ului
– Imaginile
– Alt text pe imagini
– Titlurile și subtitlurile: H1, H2, H3, etc.
– Conținutul paginii
– Strategia internă de link-uri
– Viteza de încărcare a paginii
5. SEO Tehnic
Un site optimizat bine punct de vedere tehnic este rapid, ușor de indexat, ușor de navigat, care rankează rapid în SERP. Partea tehnică reprezintă o parte importantă din servicii SEO și cuprinde toate activitățile realizate cu scopul de face site-ul să fie ușor de citit și de indexat de către motoarele de căutare și să ofere o experiență cât mai bună utilizatorilor.
Următoarele acțiuni pot fi încadrate în serviciul de optimizare tehnică:
– Optimizarea bugetului de crawling
– Verificarea indexabilității site-ului
– Instalarea certificatului SSL (HTTPS)
– Optimizarea pentru dispozitivele mobile
– Optimizare sitemaps
– Optimizare Robots.txt
– Optimizare imagini
– Etichete canonical
– Eliminarea conținut duplicat
– Pagini 404
6. SEO Local
SEO Local cuprinde un set de tehnici de optimizare, care ajută antreprenorii să își promoveze serviciile sau produsele în rândul clienților locali.
Pentru a putea furniza cele mai relevante rezultate pentru căutările locale, Google ia în considerare factori precum: conținut local, pagini de social media, link-uri, citații, etc.
Mai concret, SEO local este procesul de optimizare ce vizează căutările realizate la nivel local, inclusiv căutările de tip cuvânt cheie + zona/oraș, spre exemplu: servicii SEO România sau servicii SEO Bucureșți.
7. UX & UI
User Experience (Experiența Utilizatorului) și User Interface (Interfața Utilizatorului) pot avea un impact semnificativ asupra poziționării site-ului tău în motoarele de căutare, mai ales că în ultima vreme acestea pun din ce în ce mai mult accentul pe experiența utilizatorului.
Mai concret, UI se concentrează pe aspectul site-ului, iar UX se focusează pe modul în care utilizatorul interacționează cu acesta. Ambele aspecte sunt esențiale pentru a avea o pagină web/site web de succes.
8. Raportare lunară
În fiecare lună, trebuie să primești un raport detaliat în care vor fi menționate toate rezultatele obținute în urma eforturilor depuse. Raportul va cuprinde:
– Informații generale despre activitatea din ultima luna
– Evoluția cuvintelor cheie principale și secundare
– Evoluția backlink-urilor
– Sursele de trafic
– Performanța site-ului
– Oportunități noi
– Date despre concurență
Cum știi dacă site-ul tău are nevoie de servicii SEO?
- Nu apare în rezultatele căutării pentru cele mai importante cuvinte cheie
- Nu primește suficient trafic
- Are un număr redus de conversii
- Nu are o strategie de content marketing
- Nu este receptiv
- Are probleme de ordin tehnic
- Nu are suficiente backlink-uri
- Competitorii tăi se clasează mai bine ca tine în SERP