CPA marketing este considerat cel mai profitabil și eficient mod de a face reclamă și promovare a produselor, dar acest model nu este potrivit pentru toate companiile. Sarcina principală a rețelei CPA este să înceapă și să încheie cooperarea în așa fel încât, ambii participanți să fie mulțumiți.
Pentru aceasta, intermediarul ia un comision, de regula, 30-40% din suma alocată de agentul de publicitate pentru acțiunea țintă.
Publicitatea CPA este potrivită pentru B2C și promovarea unui produs de masă cu o arie largă de distribuție. Prețul produsului trebuie să fie competitiv, deoarece avantajul va fi prezența bonusurilor pentru client (livrare gratuită, promoții, etc.).
De asemenea, merită să iei în considerare momentul campaniei: este nevoie de cel puțin trei luni pentru a obține rezultate din publicitatea CPA. De regulă, CPA marketing funcționează în nișe specifice de afaceri.
Introducere în rețelele de CPA
CPA marketing este un model de cooperare în care o companie atrage un partener pentru a promova și a face publicitate produsului său nu direct, ci printr-un intermediar, și plătește doar pentru o anumită acțiune realizată de către client.
Compania alege ea însăși tipul de acțiune țintă:
- Instalarea unei aplicații sau program;
- Plasarea unei comenzi sau achiziționarea unui produs;
- Apelarea companiei
- Vizualizarea unei anumite pagini sau bloc de pe site (preţ, catalog, banner, etc.).
Atunci când plătești pentru clicuri sau afișări, este dificil să măsori eficacitatea unei campanii de publicitate, deoarece trecerea pe site nu garantează finalizarea acțiunii vizate. Modelul CPA te ajută să afli exact cât plătești pentru un client real.
Sistemul de publicitate CPA include trei participanți:
- Advertiser – o companie care dorește să folosească serviciile unui partener pentru a promova un produs;
- Partener – este un webmaster sau un agent care are resursele pentru a promova produsul altcuiva;
- Rețeaua CPA – este un intermediar sau agregator care plasează ofertele agenților de publicitate în serviciul său, găsește parteneri și asigură o cooperare sinceră între cele două părți pentru un comision din suma comenzii.
Selectarea rețelelor de CPA potrivite
Există mulți agregatori CPA care operează în rețea, așa că alegerea unui serviciu pentru o funcționare stabilă în viitor poate fi dificilă. Webmasterii cu experiență recomandă să acorzi atenție următorilor factori:
- Recenziile utilizatorilor online: Evaluările reale ale clienților ajută întotdeauna la evaluarea obiectivă a avantajelor și dezavantajelor platformei.
- Disponibilitatea ofertelor individuale.
- Procentul de aprobare a cererilor de cooperare: Dacă agregatorul aprobă toate aplicațiile, acest lucru este rău – înseamnă că serviciul nu ignoră escrocii și nu acordă atenție evaluării surselor de trafic. Dacă rata de aprobare este prea mică, înseamnă că agregatorul are cerințe prea mari. Adesea inadecvat.
- Frecvența postării de noi oferte: Aceasta indică o bază de clienți activă și un set de agenți de publicitate noi.
- Limite minime de plată: În cele mai multe cazuri, agregatorul, nu agentul de publicitate, stabilește cerințele minime de plată. Acest lucru este deosebit de important pentru webmasterii cu trafic redus.
- Nivelul comisionului: Cu cât comisionul serviciului este mai mic, cu atât webmasterul primește mai mult profit net în mâinile sale. În același timp, este important să se acorde atenție justificării comisionului și comparabilității acestuia cu calitatea serviciilor oferite.
- Perioada de timp pentru plată: Reține perioada de timp pentru care poți primi o plată. În timpul perioadei de reținere, agentul de publicitate și rețeaua CPA trebuie să confirme potențialul client. Unele servicii întârzie în mod deliberat aprobarea potențialilor clienți pentru a nu plăti banii la timp.
- Serviciu de suport disponibil: Webmasterul trebuie să poată contacta în orice moment serviciul de asistență pentru a face apel împotriva încălcărilor din partea agentului de publicitate sau pentru a obține sfaturi.
- Programe bonus: Ofertele bonus ale rețelelor CPA îți permit să obții profit suplimentar din cooperare. Adesea, bonusurile fac posibilă compensarea costului plății unui comision de servicii.
Alegerea unei rețele CPA trebuie abordată în detaliu, dar trebuie avut în vedere și faptul că agregatorul este doar un intermediar. Regulile principale sunt stabilite de agentul de publicitate, iar rețeaua controlează implementarea acestor reguli de către părți.